Ευρετήριο

Κέρας



ΡΙΖΑ: < *KER-A-SO < I.E. *KER- "κεφάλι", πβ. σανσκρ. SIRAH, λατ. CORNU "κέρας".

ΕΡΜΗΝΕΙΑ:

1) Κέρατο.

2) (Μεταφ.) α) οι προεξοχές του θυσιαστηρίου, β) επιθετικό όπλο σωτηρίας, γ) θηριώδεις εξουσίες (Apoc 13:1,17 17:3,12).

3) Φράσεις:

i) Κέρας σωτηρίας: σωτήρια δύναμη, μέσον σωτηρίας.

ΟΜΟΡΡΙΖΑ: Κεράτιον Luk 15:16, Κέρας Apoc 5:6, 12:3, Κρανίον Mat 27:33.

ΣΥΝΩΝΥΜΑ: Τόξον Apoc 6:2, Θηρίον Apoc 11:7, 13:1, Κεφαλή Apoc 17:3,7,9.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ: Μαλακός Mat 11:8, Luk 7:25.

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Ουσιαστικό γ΄ κλίσης, ουδετέρου γένους: Κέρας, -ατος.

Για αναλυτική μελέτη βλ. Αρχαιοελληνική Γραμματική ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ.

ΤΥΠΟΙ ΤΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

1) Κέρας: Ονομαστική ή αιτιατική ενικού.

2) Κέρατα: Ονομαστική ή αιτιατική πληθυντικού.

3) Κεράτων: Γενική πληθυντικού.

ΕΞΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ:

Τα δέκα κέρατα και τα εφτά κεφάλια

Στην Αγία Γραφή κάποιοι αριθμοί χρησιμοποιούνται συμβολικά. Για παράδειγμα, το δέκα και το εφτά αντιπροσωπεύουν την πληρότητα. Το στοιχείο που μας βοηθάει να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβολίζουν «τα δέκα κέρατα και τα εφτά κεφάλια» του θηρίου είναι μια «εικόνα του θηρίου» για την οποία γίνεται λόγος αργότερα στην Αποκάλυψη. Η εικόνα αυτή είναι ένα κατακόκκινο θηρίο με εφτά κεφάλια και δέκα κέρατα (Apoc 13:1,14,15, 17:3). Η Αγία Γραφή λέει ότι τόσο τα κεφάλια όσο και τα κέρατα αυτού του κόκκινου θηρίου αντιπροσωπεύουν «βασιλιάδες», δηλαδή ανθρώπινες κυβερνήσεις (Apoc 17:9,10,12).

Παρόμοια, τα εφτά κεφάλια του θηρίου τα οποία αναφέρονται στο εδάφιο Apoc 13:1 αντιπροσωπεύουν και εκείνα εφτά κυβερνήσεις: τις κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις της ιστορίας οι οποίες πρωτοστάτησαν στην καταπίεση του λαού του Θεού. Αυτές οι πολιτικές παγκόσμιες δυνάμεις της ιστορίας είναι η Αίγυπτος, η Ασσυρία, η Βαβυλώνα, η Μηδοπερσία, η Ελλάδα, η Ρώμη και η Αγγλοαμερικάνικη Συμμαχία. Αν συμπεράνουμε ότι τα δέκα κέρατα αντιπροσωπεύουν όλα τα κράτη, μεγάλα και μικρά, και το γεγονός ότι σε κάθε κέρατο υπάρχει στέμμα ή αλλιώς διάδημα δείχνει ότι το καθένα από αυτά τα κράτη ασκεί κυβερνητική εξουσία παράλληλα με την επικρατούσα κυρίαρχη πολιτική δύναμη της εποχής του.

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ ΕΔΑΦΙΑ:

Apoc 13:1: «Κα εδον κ τς θαλσσης θηρον ναβανον, χον κρατα δκα κα κεφαλς πτ κα π τν κερτων ατο δκα διαδματα κα π τς κεφαλς ατο νμα[τα] βλασφημας.»

Λίγο μετά την έναρξη της ημέρας του Κυρίου, το έβδομο κεφάλι επιτέθηκε στο λαό του Θεού – τους αδελφούς του Χριστού που απέμεναν στη γη (Mat 25:40).

Ο Ιησούς έδειξε ότι στη διάρκεια της παρουσίας Του ένα υπόλοιπο του σπέρματος θα ήταν δραστήριο πάνω στη γη (Mat 24:45-47, Gal 3:26-29). Η Αγγλοαμερικανική Παγκόσμια Δύναμη διεξήγαγε πόλεμο με αυτούς τους αγίους (Apoc 13:3,7). Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, καταπίεσε το λαό του Θεού, απαγόρευσε ορισμένα έντυπά τους και έριξε στη φυλακή τους εκπροσώπους της οργάνωσης του Ιεχωβά. Ναι, το έβδομο κεφάλι του θηρίου κατάφερε σχεδόν να νεκρώσει το έργο κηρύγματος για κάποιο περίοδο.

Ο Ιεχωβά προείδε αυτή τη δραματική εξέλιξη και την αποκάλυψε στον Ιωάννη. Είπε επίσης στον Ιωάννη ότι το δευτερεύον μέρος του σπέρματος θα επανερχόταν στη ζωή και θα αναλάμβανε αυξημένη πνευματική δράση (Apoc 11:3, 7-11). Η Ιστορία των σύγχρονων υπηρετών του Ιεχωβά επαληθεύει αυτά τα γεγονότα.

Apoc 13:11: «Κα εδον λλο θηρον ναβανον κ τς γς, κα εχεν κρατα δο μοια ρνίῳ κα λλει ς δρκων.»

Στον Ιωάννη δόθηκε ένα όραμα για κάποιο δικέρατο θηρίο που μιλούσε σαν δράκοντας. Τι αντιπροσωπεύει αυτό το παράξενο θηρίο; Εφόσον έχει δύο κέρατα αποτελεί δυαδική δύναμη. Ο Ιωάννης έβλεπε την Αγγλοαμερικάνικη Παγκόσμια Δύναμη σε ειδικό ρόλο (Apoc 13:11-15). Το θηρίο αυτό προωθεί τη δημιουργία μιας εικόνας του θηρίου.

Ο Ιωάννης έγραψε ότι η εικόνα του θηρίου θα εμφανιζόταν, θα εξαφανιζόταν και κατόπιν θα αναβίωνε. Αυτό ακριβώς συνέβη σε ένα οργανισμό που προώθησαν η Βρετανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, σκοπός του οποίου ήταν να ενώσει και να εκπροσωπήσει τα βασίλεια του κόσμου. Αυτός ο οργανισμός εμφανίστηκε μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ονομάστηκε Κοινωνία των Εθνών. Εξαφανίστηκε με την έναρξη του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου. Στη διάρκεια εκείνου του πολέμου ο λαός του Θεού διακήρυξε ότι, σύμφωνα με την προφητεία της Αποκάλυψης, η εικόνα του θηρίου θα αναβίωνε. Και όντως αναβίωσε – με τη μορφή των Ηνωμένων Εθνών (Apoc 17:8).

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

Apoc 13:1: Dan 7:7

Apoc 17:7: Apoc 17:3

Apoc 17:16: Dan 7:24  Apoc 17:12

1) Η λ. Κέρας στο εδάφιο Luk 1:69 περιλαμβάνεται σε μια περιγραφή με ποιητική έξαρση ως ένας ύμνος χωρίς μέτρο. Πρόκειται για ένα λογοτεχνικό χαρακτηριστικό του (πρωτότυπου) κειμένου των Χριστιανικών Ελληνικών Γραφών (Καινή Διαθήκη).

ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ (Ο'): Gen 22:13, Exo 27:2, 29:12, 30:2, Dan 7:8, 8:9, Zech 1:18, Psa 18:2, 68:32.

1) ΑΓΓΛΙΚΑ: Horn.

Κέρας, ατος, Epic –ραος, τό, Ion. gen. κέρεος, Herodt. v, 111; a horn; elephant’s tusk; a cup or goblet made of horn; a bow, Il. xi, 385; the wing of an army; the wing of a fleet, Æschyl. Pers. 391; an arm or branch of a river, or an arm of the sea, Hes. Theog. 789; a sail-yard of a ship; a lock or curl maade like a horn; prominence; a musical instrument, Salmas. ad Solin. 87; ἔπλεον ἐπί κέρως, they sailed in a line, i. e. each ship ahead of another, Thucyd. vi, 50; κατά κέρος ἐπίθεσθαι, to make an attack on the wing or flank, Xen.; τά κέρατα, the wings of an army, Xen. Poll. i, 126; μαχεῖσθε πρός κέρας, fight against the enemy’s wing, Xen. Cyr. vii, 8, 11. In the N. T. it is put metaphorically for strength, power, Luke i, 69. See Suidas and Schleusner, Lexx. “The Ionians declined τό κέρας, κέρεος, Herodt. vi, 111; hence κέρεα, ii, 38; iv, 191; κερέων, iv, 183. So also κερέεσσι, i, 47. the form κέρας, ατος, ατι, ατα, is rare; τ is generally omitted; always so with Homer; yet Xen., Eq. vii, 5, 24, has κέρατος, and Hom. οὔατος from οὖας, and οὔατα (see Seberi Inderx). The nom. pl. is most commonly α, either short by apoc. from κέρατα, for κέρα, Il. iv, 109; and generally in the Epic poets. There is still another form, κεράατος, but it occurs only in the later poets, Arat. Ph. 174; κεράατα, Oppian. Cyneg. 2, 494. This form, however, must be ancient; for the following are contracted from it; κέρατα, Anacr. 2; Eurip. Bacch. 919; φρέατι, Aristoph. Pac. 578; φρεάτων, Eccl. 1004 (elsewhere φρέατι, Hom. H. in Cer. 99. See Brunck ad Rurip. Bacch. 921).” Matth. Gr. Gram. § 84. This lengthening of the a may be accounted for by the Ictus Metricus, without having recourse to the formation of a new word. Dunb. Lex.

2) ΛΑΤΙΝΙΚΑ: Cornu.

3) ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ: Horn.

4) ΙΤΑΛΙΚΑ: Corno.

5) ΓΑΛΛΙΚΑ: Corne.

6) ΙΣΠΑΝΙΚΑ: Cuerno.

7) ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΚΑ: Chifre.

8) ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ: Hoorn.